Przejdź do treści Przejdź do menu

W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie w ramach naszej strony internetowej korzystamy z plików cookies. Pliki cookies umożliwiają nam zapewnienie prawidłowego działania naszej strony internetowej oraz realizację jej funkcji.

Wykorzystywane w celu zapewnienia prawidłowego działania serwisu internetowego. Dzięki tym plikom nasz serwis internetowy jest wyświetlany prawidłowo oraz możesz z niego korzystać w bezpieczny sposób. Te pliki cookies są zawsze aktywne, chyba że zmodyfikujesz ustawienia swojej przeglądarki internetowej, co jednak może skutkować nieprawidłowym wyświetlaniem serwisu internetowego.

POMOC PSYCHOLOGICZNO - PEDAGOGICZNA

Zespół Poradni Psychologiczno - Pedagogicznych
w Bielsku - Białej
mieści się przy ul. J. Słowackiego 45

Koncepcja pracy Zespołu Poradni Psychologiczno-Pedagogicznych w Bielsku-Białej wypływa z wieloletnich doświadczeń wchodzących w jego skład placówek:

  • Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 1
  • Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 2
  • Poradni Specjalistycznej dla Dzieci z Wadą Wzroku, Słuchu i Autyzmem

Jej wyrazem jest szeroka oferta pomocy. Można o niej przeczytać na stronach internetowych poszczególnych Poradni oraz w ulotkach informacyjnych. W celu uzgodnienia szczegółów współpracy zachęcamy do kontaktów bezpośrednich z pracownikami Zespołu. Postaramy się odpowiedzieć na Państwa potrzeby i oczekiwania.


Poradnia jest publiczną instytucją oświatową. Świadczy bezpłatnie pomoc psychologiczno-pedagogiczną dzieciom i młodzieży oraz kieruje swoje działania do rodziców i nauczycieli. Działa w następujących obszarach:

  • Diagnoza
  • Terapia
  • Poradnictwo
  • Wspieranie rozwoju uzdolnień
  • Profilaktyka, psychoedukacja, promocja zdrowia
  • Wydawanie opinii i orzeczeń

Nasze Przedszkole przynależy do Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej nr 2, która znajduje się na 2 piętrze budynku Zespołu Poradni.  Kontakt: 33 814 07 06

Dla dzieci w wieku przedszkolnym Poradnia oferuje:

  • Indywidualne badania diagnostyczne psychologiczne, pedagogiczne, logopedyczne w tym diagnoza gotowości szkolnej
  • Indywidualna terapia dzieci (logopedyczna, psychopedagogiczna, integracji sensorycznej)
  • Interwencja o charakterze terapeutycznym w grupach przedszkolnych i pomoc przy budowie struktury grupy
  • Badania przesiewowe pod kątem deficytów integracji sensorycznej
  • Badanie grupowe na terenie przedszkoli (grupy 5,6 letnie) z zastosowaniem programu z zakresu profilaktyki niepowodzeń szkolnych BĘDĘ DOBRYM UCZNIEM
  • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka- badanie diagnostyczne, opiniowanie oraz terapia psychopedagogiczna, logopedyczna oraz rehabilitacja ruchowa
  • Badania przesiewowe narządów zmysłów „Widzę”, „Słyszę” i „Mówię”
  • Zajęcia grupowe dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera
  • Zajęcia dla dzieci od 3 miesiąca życia i ich rodziców z zastosowaniem masażu Shantala
  • Zajęcia grupowe poprawiające integrację sensoryczną (kwalifikacja dokonywana przez terapeutów)

Zasady udzielania pomocy:

  • Pomoc jest dobrowolna i bezpłatna.
  • Obowiązują zgłoszenia telefoniczne lub osobiste w celu ustalenia terminu spotkania ze specjalistą.
  • O kolejności przyjęć decyduje data zgłoszenia, chyba że jest to sytuacja kryzysowa.
  • Czynności diagnostyczne i pomocowe podejmowane są na wniosek rodziców (lub prawnych opiekunów) lub w wyjątkowych przypadkach samego ucznia. Żadne skierowania nie są potrzebne.
  • W przypadku osób pełnoletnich obecność rodziców nie jest konieczna, ale niejednokrotnie wskazana ze względów diagnostycznych.
  • Dla pełnej rzetelności diagnozy, niezbędna jest dobra kondycja psychofizyczna dziecka (powinno być zdrowe, zaopatrzone w np. okulary, aparat słuchowy, itp.).
  • Opinie wydawane są na pisemny wniosek rodziców lub opiekunów.
  • Na wniosek rodzica lub opiekuna opinie po badaniach diagnostycznych mogą być przekazane do placówek oświatowych.
  • Uczniowie kierowani na badania w kierunku specyficznych trudności w uczeniu się (dysleksji, dysortografii, dysgrafii, dyskalkulii) powinni przynieść zeszyty z jak najniższych klas, sprawdziany, dodatkowe prace.
  • Badania pedagogiczne rozpoczyna się od sprawdzenia znajomości zasad pisowni i ortografii. Badania są kilkuetapowe.
  • Poradnia zapewnia wszystkim klientom atmosferę bezpieczeństwa, dyskrecji i poszanowania ich praw.

Więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie internetowej: http://poradnia.bielsko.pl